Båten såldes ny till familjen van Loon från Holländska Haarlem. Vid leveransen var hon utrustad med två Chrysler M80 på 177 Hk. Eter ett antal år såldes hon tillbaks till Italien och fick bl.a. 2 nya Chrysler motorer monterade på Rivavarvet vintern 80-81.
I mitten på 80-talet hittde Per Landin henne i slitet skick och tog hem båten till Sverige. Där köptes hon av en Norsk redarson som levde livets glada dagar i Stockholm. 1992 (finanskrisen) tog det roliga slut och båten hamnade vid ett sommarställe nära sjön Fryken i värmland. Där blev hon liggande, i ett alltmer slitet skick, innan hon togs till Stockholm igen 1995 och lades ut till försäljning.
Där hittade nuvarande ägare henne och ny hemmahamn blev Uppsala.
Claudia, som båten heter idag, har sen dess genomgått en löpande flytande renovering med bl.a. ny botten och däck, renovering av motorer, ny klädsel och omkromning av beslag. Idag är hon i ett mycket gott skick.
Speciellt för båten är dess transportmedel på land, i form av en Scania landsvägsbuss från 1965 ombyggd till båttransport med stort flak och en liten bodel.